sâmbătă, 13 iulie, 2024

Solicitări pentru montarea unei bariere în locul în care un accident feroviar a curmat trei vieți

Solicitări pentru montarea unei bariere în locul în care un accident feroviar a curmat trei vieți

Facebook
Twitter
Email

Tragedia produsă luni seară pe calea ferată, la Țintești (jud. Buzău), acolo unde trei oameni au murit după ce mașina în care se aflau a fost spulberată de un tren marfar, ar putea duce la schimbarea semnalizării în zona trecerii la nivel cu calea ferată.

Reprezentanții Poliției au avut deja discuții cu oficialii CFR pentru realizarea unei mai bune semnalizări în zona intersecției căii ferate cu DJ 204 D. Mai exact, pe lângă semnalele acustice și luminoase montate deja în zonă, ar trebui să fie amplasate și semibariere. Acestea blochează circulația pe un sens de mers.

Conducătorul de vehicul poate traversa calea ferată prevăzută cu semibariere, dacă acestea sunt ridicate şi semnalele luminoase şi sonore nu funcţionează, iar semnalul cu lumina albă intermitentă cu cadenţa lentă este în funcţiune.

Potrivit șefului Poliției Rutiere Buzău, comisar șef Silviu Dinu, nu a fost nevoie de o astfel de instalație la această trecere la nivel cu calea ferată, întrucât pe acest drum nu era un trafic intens, până în momentul în care a fost necesară devierea circulației ca urmare a reabilitării magistralei CFR sub pasajul de la Metalurgica.

„Teoretic, tragedii precum cea de luni seară ar fi putut fi evitate în prezența semibarierelor, deși am avut cazuri în care șoferii au făcut zig zag printre semibariere încercând să treacă înaintea trenului”, este de părere comisarul șef Silviu Dinu.

În tragedia de la Țintești, produsă luni seară, trei oameni au murit iar șoferul a ajuns la spital. Conducătorul auto a ignorat semnalele acustice și luminoase și a încercat să traverseze linia de cale ferată. Printre cei care și-au pierdut viața se aflau doi soți din comuna Vadu Pașii, care au lăsat orfani șase copii.

După coliziune, mașina a fost târâtă pe o distanță foarte mare, până când garnitura compusă din vagoane cisternă s-a oprit. Pe acel tronson de cale ferată, trenurile de marfă circulă cu aproximativ 70 de kilometri pe oră. Potrivit specialiștilor, o garnitură ca aceasta, grea de 1.200 de tone, se oprește în peste 200 de metri de la acționarea frânelor.

 

Informaţiile publicate pe site-ul stiridebuzau.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislația aplicabilă, doar în limita a 150 de caractere, cu citarea sursei.