sâmbătă, 15 februarie, 2025

Top 5 proceduri SSM pe care compania ta trebuie să le respecte 

Top 5 proceduri SSM pe care compania ta trebuie să le respecte 

Screenshot 20240429 183401 Gmail
Facebook
Twitter
Email

Securitatea și Sănătatea în Muncă reprezintă principala componentă a Protecției Muncii, fiind un domeniu vast care înglobează totalitatea măsurilor pe care o companie trebuie să le adopte pentru a asigura angajaților săi condiții optime de lucru. Legea prezintă clar și concis responsabilitățile pe care angajatorul le are în acest sens și riscurile la care se expune în cazul nerespectării reglementărilor în vigoare. Pentru a te asigura că respecți toate recomandările legislative necesare pentru a preveni daunele și a evita sancțiunile, colaborează cu o firmă specializată de Securitate si Sanatate in Munca!

Evaluarea riscurilor

De fiecare dată când se dorește implementarea unui serviciu nou în procese complexe de lucru trebuie efectuată o evaluare detaliată a situației inițiale pentru a stabili care sunt amenințările la care angajații sunt expuși și prin ce metode ar putea fi minimizate acestea. Drept urmare, în momentul în care alegi să lucrezi cu o firmă SSM, primul pas care trebuie efectuat este realizarea unui audit al companiei pentru a depista și evalua totalitatea riscurilor existente pe fiecare dintre departamentele interne de lucru. 

Redactarea normelor și regulilor SSM

Din momentul în care există o evidență clară a tuturor factorilor de risc existenți în companie, pornind de la recomandările generale se creează o listă adaptată cu reguli, măsuri și proceduri care trebuie integrate în activitatea profesională în vederea minimizării impactului negativ pe care mediul de lucru sau activitatea în sine îl au asupra sănătății și siguranței angajaților. 

Dezvoltarea unor planuri de acțiune

O firmă specializată în Protecția Muncii poate acționa și la nivel practic în vederea implementării unor măsuri care să sporească siguranța angajaților la locul de muncă. Dincolo de întocmirea unor reguli și regulamente interne, personalul delegat poate interveni și asupra modului în care se desfășoară activitatea pentru a elimina pericolele asociate. În plus, aceștia sunt responsabili și de crearea unor strategii de acțiune și de evacuare care să folosească drept ghid pentru întregul personal în cazul unor situații de urgență unde fiecare secundă contează. 

Instruirea angajaților

Pentru ca toate eforturile de optimizare a mediului de lucru să aibă sens este important ca și angajații să fie pregătiți în conformitate cu normele și regulamentele interne. Asta înseamnă că printre obligațiile SSM sunt incluse și sesiunile periodice de instruire a angajaților prin intermediul cărora aceștia sunt informați cu privire la măsurile de protecție pe care trebuie să le respecte, și pregătiți să acționeze conform planurilor implementate atunci când situația o cere. Aceste sesiuni trebuie repetate cel puțin o dată pe an și de fiecare dată când apare o nouă modificare în regulamentele interne în așa fel încât fiecare angajat să cunoască în detaliu ce are de făcut pentru a avea grijă de siguranța și sănătatea sa. 

Dotarea cu echipamente de protecție adaptate

Un ultim pas în sporirea siguranței la locul de muncă îl reprezintă aprovizionarea spațiilor de lucru cu echipamente adaptate sarcinilor efectuate. De la mănuși, ochelari și căști de protecție, la hamuri, paravane, cotiere și genunchiere sau alte elemente de protecție personală, toate trebuie furnizate de către firma de Protecția Muncii cu care colaborezi.

Colaborează cu Outstand pentru servicii SSM profesionale

Beneficiază de experiența de peste 15 ani a unor specialiști în Securitate și Sănătate în Muncă pentru a te asigura că respecți legislația în vigoare și că previi orice formă de daună profesională, de la cele umane, la cele materiale sau de orice altă natură. Cere o ofertă personalizată pentru servicii SSM și încheie un contract de colaborare pe termen lung pentru a scăpa de grija controalelor de specialitate și a obține reprezentanță în fața autorităților.

Informaţiile publicate pe site-ul stiridebuzau.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislația aplicabilă, doar în limita a 150 de caractere, cu citarea sursei.