În următoarele zile, autoritățile Buzăului vor negocia cu reprezentanți de la Compania Națională de Drumuri și de la Ministerul Transporturilor posibilitatea amenajării unei șosele de centură pe latura de est a orașului, care ar putea prelua o bună parte din traficul de pe E85.
2022 ar putea fi anul demarării unui nou proiect de infrastructură de mare importanță pentru municipiul Buzău: amenajarea unei variante ocolitoare pe latura estică a municipiului Buzău.
Potrivit reprezentanților Primăriei Buzău, refacerea centurii de est a Buzăului ar trebui cuplată la Drumul Expres Buzău – Brăila – Tulcea și la autostrada Ploiești – Buzău – Focșani.
În această lună, responsabilii administrației buzoiene vor avea o ședință cu reprezentanți de la Compania Națională de Drumuri și de la Ministerul Transporturilor, pentru a stabili, atât realizarea conexiunilor, cât și includerea noii centuri într-un proiect, fie cu fonduri guvernamentale, fie cu fonduri europene.
Conform studiului de fezabilitate, o porțiune de aproximativ trei kilometri din şoseaua de centură ar trebui amenajată pe vechiul drum de pe digul râului Buzău, dintre podurile Mărăcineni şi Vadu Paşii, iar cealaltă porțiune, de aproximativ doi kilometri lungime, ar trebui construită între podul Vadu Pașii și intersecția cu drumul național 2B, Buzău-Brăila.
În 2021, Primăria Buzău a plătit un studiu de fezabilitate pentru Centura de Est, urmând ca șoseaua să fie realizată în acest an, după cum promit autoritățile.
Centura de Est a orașului Buzău va prelua o bună parte din traficul de pe E85 spre Brăila, Galați dar și spre București.