In conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparenta decizionala in administratia publica, se aduce la cunostinta publica initiativa Primarului Municipiului Ramnicu Sarat, domnul Cîrjan Sorin-Valentin, referitoare la elaborarea Proiectului de hotarare privind aprobarea modificarii Regulamentului de Organizare si Functionare al Muzeului Municipal „Octavian Mosescu” Ramnicu Sarat si organizarea consultarii/dezbaterii publice pentru proiectul propus, in data de 21.09.2022, ora 1300, la sediul Primariei Municipiului Ramnicu Sarat-Sala de Consiliu.
In conformitate cu stipulatiile art. 7 alin. (10) din Legea nr. 52/2003, modalitatea de colectare a recomandarilor, modalitatea de inscriere si luare a cuvantului, in timpul desfasurarii sedintei de dezbatere publica se va face in ordinea sosirii, conform listei intocmite in prealabil, in acest sens, prin intermediul Birou Informare si Relatii Publice. Fiecare persoana are posibilitatea de a-si exprima punctul de vedere in timp rezonabil.
Participantii la dezbaterea publica care se inscriu la cuvant isi vor sustine punctele de vedere exclusiv pe marginea proiectului de hotarare ce face obiectul prezentului anunt. In cadrul dezbaterii nu se vor lua in considerare propunerile, sugestiile si opiniile care nu se circumscriu proiectului de hotarare adus spre consultare/dezbatere publica.
Textul complet al proiectului de hotarare insotit de Referatul de aprobare al Primarului Municipiului Ramnicu Sarat si Raportul de specialitate al structurii de specialitate, va fi afisat la sediul Primariei Municipiului Ramnicu Sarat si pe pagina web www.primariermsarat.ro.
In considerarea art. 7 alin. (1) din Legea nr. 52/2003, teza finala, persoanele interesate pot solicita in scris printr-o cerere adresata in acest sens, Compartimentului Registratura din cadrul Primariei Municipiului Ramnicu Sarat, transmiterea documentatiei care face obiectul prezentului anunt.
Raportat la prevederile art. 7 alin. (4) din Legea nr. 52/2003, eventualele propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de hotarare, exprimate in scris, continand numele, prenumele, domiciliul si numarul de telefon al semnatarului, se vor depune la Compartimentul Registratura din cadrul Primariei Municipiului Ramnicu Sarat, in timpul programului de lucru sau prin e-mail la adresa primarie_rmsarat@primariermsarat.ro, pana la data de 27.09.2022, ora 14.
Va multumim pentru interes si va asteptam in sala de Consiliu a Primariei Municipiului Ramnicu Sarat, in ziua de 21.09.2022, ora 1300.
Primar,
Cîrjan Sorin Valentin
Intocmit,
Persoana responsabila de aplicarea Legii nr.52/2003 privind
transparenta decizionala in administratia publica,
Consilier Juridic, Corbu Alina Giorgiana
MUZEUL MUNICIPAL „OCTAVIAN MOŞESCU” RÂMNICU-SĂRAT
STR. PRIMĂVERII, NR. 4
PROIECT,
Nr. 250/08.09.2022
REGULAMENT DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE
‘ ‘
1. DISPOZIŢII GENERALE
Art.1.Muzeul Municipal „Otavian Moşescu” Râmnicu Sărat, denumit în continuare Muzeul, este instituţie publică de cultură, finanţată din subvenţii de la bugetul local, bugetul de stat şi venituri proprii, aflată în subordinea Ministerului Culturii şi Cultelor şi a Consiliului Local Municipal Râmnicu Sărat.
Art.2. Muzeul este organizat şi funcţionează în conformitate cu legislaţia română în vigoare şi cu prevederile prezentului Regulament.
Art.3. Sediul Muzeului este în strada Primăverii, nr. 4, Râmnicu Sărat, judeţul Buzău. Toate actele, facturile, anunturile, publicaţiile etc. vor conţine denumirea completă a Muzeului şi indicarea sediului.
11. OBIECTUL DE ACTIVITATE
Art.4. Muzeul este o instituţie publică de cultură, pusă în slujba societăţii, având următoarele obiective:
(a) cercetarea şi colecţionarea de bunuri în vederea constituirii şi completării patrimoniului muzeal;
(b) organizarea evidenţei gestionare şi ştiinţifice a patrimoniului cultural deţinut în administrare;
(c) depozitarea, conservarea şi restaurarea patrimoniului deţinut, în condiţii conforme standardelor europene generale precum şi normelor elaborate de Ministerul Culturii şi Cultelor;
(d) punerea în valoare a patrimoniului cultural aflat în administrarea sa prin:
– organizarea de expoziţii permanente şi temporare, la sediul Muzeului şi în alte locatii;
– organ’ izarea de servicii de documentare deschise pentru public prin folosirea
informaţiei despre patrimoniul cultural deţinut şi despre instituţie, potrivit normelor în vigoare;
editarea de publicaţii ştiinţifice şi de popularizare;
comercializarea de materiale de promovare proprii sau ale terţilor, în
domeniul de activitate al muzeului, prin standul propriu;
– angrenarea publicului de toate categoriile, prin mijloace specifice, într-un sistem educaţional destinat familiarizării acestuia cu istoria şi mediul râmnicean.
Art. 5. Principalele activităţi ale muzeului se realizează prin:
(a) Organizarea de acţiuni de cercetare – pe domenii şi interdisciplinare – pentru identificarea, conservarea şi valorificarea muzeală a patrimoniului cultural.
(b) Înregistrarea întregului patrimoniu muzeal descoperit şi conservarea acestuia.
(c) Restaurarea patrimoniului imobil şi mobil descoperit, în vederea realizării
de forme muzeistice adecvate valorificării siturilor şi ansamblurilor monumentale, ca şi a valorilor mobile.
(d) Organizarea de acţiuni ştiinţifice, pedagogice, culturale sau informative.
Prin natura formelor sale de activitate, Muzeul se va implica direct în activităţile legale menite să contribuie la ocrotirea mediului natural şi a patrimoniului cultural naţional de orice formă.
(e) Formarea specialiştilor în domeniile de specialitate pe care le presupun funcţiile de bază ale muzeologiei generale.
(f) Contactul permanent cu mediile de informare, cu organizaţii nonguvernamentale, organisme culturale, muzee, instituţii de învăţământ
şi cercetare.
III. PATRIMONIUL
Art. 6. (1) Muzeul deţine şi administrează în regimul proprietăţii publice bunurile mobile sau imobile înscrise în registrele de inventar ale tuturor secţiilor sale.
(2) Muzeul poate deţine obiecte din metale preţioase şi pietre preţioase, conform legilor în vigoare.
(3) Patrimoniul Muzeului poate fi îmbogăţit şi completat prin achiziţii, donaţii, precum şi prin preluarea în regim de comodat sau prin transfer, cu acordul părţilor, de bunuri, din partea unor instituţii publice ale administraţiei publice centrale şi locale, a unor persoane juridice de drept public şi/sau privat, unor persoane fizice din ţară şi străinătate.
(4) Bunurile mobile şi imobile aflate în administrarea Muzeului se gestionează potrivit dispoziţiilor în vigoare, conducerea instituţiei fiind obligată să aplice măsurile prevăzute de lege, în vederea protejării acestora.
IV. PERSONALUL SI CONDUCEREA
‘
Art. 7. (1) Personalul Muzeului se structurează în personal de conducere, de specialitate (execuţie) şi personal auxiliar.
(2) Ocuparea posturilor se face prin concurs, iar eliberarea din funcţie, precum şi încetarea raporturilor de muncă ale personalului Muzeului se fac prin decizie de către manager, în condiţiile legii.
Art. 8. Muzeul este condus de către manager (director), Consiliul de
Administraţie, Consiliul Ştiinţific.
Art. 9. Mangerul este numit, prin concurs organizat de Consiliul Local Municipal al Primăriei Municipiului Râmnicu Sărat, în condiţiile legii.
Art. 1O. (1) Managerul are următoarele atribuţii:
(a) Asigură gestionarea şi administrarea, în condiţiile legii, a integrităţii patrimoniului instituţiei;
(b) Asigură îndeplinirea programelor culturale minimale proprii, precum şi indicatorii economici şi indicatorii culturali stabiliţi prin contractul de management;
(c) Elaborează şi aplică strategii specifice, în măsură să asigure desfăşurarea în condiţii performante a activităţii curente şi în perspectivă a instituţiei;
(d) Selectează, angajează, promovează, premiază, sancţionează şi concediază personalul salariat, în condiţiile legii;
(e) Stabileşte atribuţiile de serviciu ale personalului angajat, precum şi obligaţiile profesionale ale personalului de specialitate, aprobate prin fişele de post;
(f) Adoptă măsuri în vederea îndeplinirii bugetului anual de venituri şi cheltuieli al
instituţiei, pentru dezvoltarea şi diversificarea surselor de venituri extrabugetare, în condiţiile reglementărilor legale în vigoare;
(g) Respectă destinaţia alocaţiilor bugetare acordate de ordonatorul principal de credite;
(h) Aprobă tematica concursurilor organizate în vederea ocupării posturilor vacante;
(i) Reprezintă institutia în raporturile cu tertii;
(j) Încheie acte juridice în numele şi pe seama instituţiei, conform competenţelor sale;
(k) la măsuri pentru asigurarea pazei instituţiei şi pentru asigurarea protecţiei în caz de dezastre;
(1) Stabileşte măsuri privind protecţia muncii, pentru cunoaşterea de către salariaţi a normelor de securitate a muncii.
(m) Alte atribuţii, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(1) în exercitarea atribuţiilor sale, managerul emite decizii.
(2) Managerul decide, în funcţie de necesităţi şi cu respectarea prevederilor legale în vigoare, constituirea de comisii permanente sau temporare pentru desfăşurarea unor activităţi specifice.
Art. 11. (1) Activitatea managerului este sprijinită de Consiliul de Administraţie, organ colectiv de conducere cu caracter deliberativ.
(2) Componenţa Consiliului de Administraţie este următoarea:
preşedinte- managerul;
membri- doi reprezentanţi ai personalului de specialitate, contabilul şi
reprezentantul Consiliului Local Municipal;
– secretar- prin rotaţie, unul din membrii Consiliului de Administraţie, numit
de preşedinte.
(3) Consiliul de Administraţie îşi desfăşoară activitatea astfel:
(a) se întruneşte la sediul Muzeului, lunar sau ori de câte ori este nevoie, la convocarea preşedintelui sau a 1/3 din numărul membrilor săi;
(b) este legal întrunit în prezenţa a 2/3 din numărul total al membrilor săi,
ia hotărâri cu majoritate simplă de voturi din numărul total al membrilor prezenţi; (c) şedinţele Consiliului de Administraţie sunt prezidate de preşedinte;
(d) dezbaterile au loc potrivit ordinii de zi, comunicate membrilor săi de secretar sau preşedinte cu cel puţin trei zile înainte;
(e) dezbaterile sunt consemnate în procesul verbal, inserat în registrul de şedinţe, numerotat, sigilat şi ştampilat;
(f) procesul verbal al şedinţei se semnează de toţi cei care au participat la
aceasta.
(3) Consiliul de Administraţie are următoarele atribuţii:
(a) dezbate şi avizează raportul anual de activitate şi planul anual de activitate;
(b) analizează stadiul de realizare al lucrărilor majore întreprinse în cadrul muzeului şi propune Consiliului Local Municipal măsuri în consecinţă;
(c) iniţiază organizarea de studii, sondaje, anchete, etc. privind conţinutul şi perspectivele dezvoltării şi diversificării activităţilor din cadrul
muzeului;
(d) analizează şi avizează măsurile de perfecţionare şi specializare propuse de consiliul ştiinţific sau, după caz, de director;
(e) propune priorităţile în investiţii, analizează modul de îndeplinire a planului de investiţii, a planului de dotări generale şi a celui de reparaţii capitale;
(f) analizează şi propune măsuri de pază, securitate, protecţie contra incendiilor, precum şi orice alte măsuri de protejare a publicului şi a bunurilor muzeului în diverse situaţii specifice;
(g) analizează şi propune măsuri pentru asigurarea protecţiei personalului faţă de orice noxe la care acesta este supus în activitatea sa (şantiere arheologice, laboratoare de conservare şi restaurare);
(h) analizează promovarea, premierea sau alte forme de recompensare
materială sau morală ori, după caz, sancţionarea salariaţilor, pe baza analizelor rezultatelor individuale;
(i) analizează şi avizează orice alte propuneri, materiale, documente etc. transmise de Consiliul Stiintific;
j) analizează şi avizează orice propuneri, memorii, materiale primite din
partea salariaţilor referitoare la condiţiile generale de administrare şi funcţionare ale muzeului;
(k) îndeplineşte hotărârile Consiliului Local Municipal, potrivit legilor în vigoare.
Art. 12. (1) Consiliul Stiintific este un organism colegial cu rol consultativ. (2) Constituirea şi funcţionarea Consiliului Stiinţific se fac pe baza
deciziei managerului.
(3) Din Consiliul Stiinţific pot face parte cercetători şi personalităţi ale vieţii ştiinţifice din domeniu, atât salariaţi ai muzeului, cât şi din afara acestuia.
(4) Consiliul Stiinţific este condus de un preşedinte asistat de un secretar, ambii numiţi prin decizia directorului.
(5) Numărul membrilor Consiliului Stiintific nu poate fi mai mic de trei şi mai mare de nouă
(6) Consiliul Stiinţific se întruneşte astfel:
(a) anual sau ori de câte ori este nevoie în sesiuni extraordinare şi poate participa tot personalul ştiinţific al instituţiei.
(b) convocarea sesiunilor ordinare se face de către preşedinte cu cel puţin 5 zile înainte.
(c) sesiunile extraordinare pot fi convocate fie de preşedinte, fie de cel puţin
1/2 plus 1 din membrii consiliului ştiinţific cu cel puţin 24 de ore înainte.
(7) Pentru adoptarea sau avizarea materialelor, lucrărilor etc., supuse dezbaterii este necesar votul a cel puţin 1/2 plus 1 din numărul membrilor prezenţi.
(8) Procesele verbale ale sesiunilor se consemnează într-un registru special, sub semnătura preşedintelui.
(9) Consiliul Stiinţific are următoarele atribuţii:
(a) dezbate şi avizează programul de cercetare ştiinţifică a muzeului; (b) propune teme, direcţii de cercetare, programe;
(c) exercită controlul ştiinţific asupra activităţilor de cercetare din muzeu;
(d) analizează şi avizează lucrările de cercetare elaborate de cercetătorii muzeului, de alţi salariaţi precum şi cele realizate pe bază de contracte pe perioadă determinată;
(e) propune promovarea, premierea sau alte forme de recompensare materială şi morală, sau, după caz, sancţionarea salariaţilor angrenaţi
în activitatea de cercetare, pe baza rezultatelor obţinute;
(f) poate propune Consiliului de Administraţie componenţa comisiilor de examinare constituite pentru ocuparea unor posturi vacante de cercetători, precum şi tematica acestor concursuri;
(g) analizează şi avizează publicaţiile ştiinţifice elaborate de Muzeu;
(h) analizează şi propune Consiliului de Administraţie modul de valorificare a lucrărilor ştiinţifice pe care le-a avizat;
(i) avizează atât tematica, cât şi conţinutul ştiinţific al tuturor manifestărilor ştiinţifice;
j) organizează sesiuni de comunicări şi rapoarte ştiinţifice în cadrul muzeului sau cu participarea altor specialişti;
(k) avizează solicitările salariaţilor privind acordarea de burse, participarea la manifestări ştiinţifice în ţară şi în străinătate, care implică o susţinere
materială din partea muzeului;
(l) stabileşte şi menţine legătura cu foruri ştiinţifice din domeniu;
(m) îndeplineşte orice alte atribuţii de natură să asigure buna desfăşurare a activităţii de cercetare ştiinţifică din cadrul muzeului.
Art. 13. (1) Activitatea specialiştilor, cu excepţia serviciului în expoziţie, are caracter nenormat. Ea se poate desfăşura în localul muzeului sau în alte locuri special amenajate şi dotate, cum ar fi biblioteci, institute de cercetare, laboratoare, centre de calcul, şantiere arheologice situate în interiorul sau în afara muzeului.
(2) Activitatea nenormată a specialiştilor se desfăşoară pe baza unui program de lucru elaborat pe baza programului general al muzeului, constituind concretizări individuale ale serviciilor derivate din acesta.
Art. 14. Activitatea personalului tehnic şi administrativ/auxiliar are caracter normat şi se desfăşoară în muzeu pe bază de normă timp (8 ore/zi sau echivalent). Datorită caracterului activităţii, muzeul este deschis sâmbăta şi duminica şi lucrătorii sunt compensaţi cu zile/ore libere corespunzătoare.
Art. 15. Contabilul asigură întocmirea şi executarea bugetului, finanţarea activităţilor şi disciplina financiară a instituţiei, potrivit resurselor financiare, în
conformitate cu hotărârile Consiliului de Administraţie şi cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
V. BUGETUL DE VENITURI SI CHELTUIELI
Art. 16. Cheltuielile de funcţionare şi de capital ale Muzeului sunt finanţate din subvenţii de la bugetul local, bugetul de stat şi venituri proprii, potrivit legii.
Art. 17. Veniturile proprii se realizează din:
(a) vizitarea de către public a expoziţiilor permanente şi temporare;
(b) comercializarea publicaţiilor proprii sau ale terţilor din domeniul activităţilor
Muzeului (cataloage, ilustrate, pliante, afişe etc.);
(c) comercializarea de materiale de promovare proprii sau ale terţilor, în domeniul de activitate al muzeului, prin standul propriu;
(d) executarea de lucrări de restaurare-conservare sau investigaţii fizice
chimice a bunurilor culturale aparţinând terţilor;
(e) acordarea dreptului de reproducere a imaginilor;
(f) închirierea de spaţii pentru diverse activităţi care nu contravin
Regulamentului de Organizare şi Funcţionare;
(g) asocierea sau colaborarea pentru diverse activităţi culturale; (h) taxe de fotografiere sau filmare;
(i) sponsorizări acceptate de Muzeu;
O) donaţii si legate acceptate de Muzeu.
VI. DISPOZITII FINALE
‘
Art. 18. Muzeul dispune de ştampilă proprie.
Art. 19. (1) Relaţiile funcţionale dintre Muzeu şi celelalte instituţii, autorităţi publice, agenţi economici, se realizează prin manager, care reprezintă instituţia în relaţiile cu persoane fizice şi juridice.
(2) În situaţia în care managerul este în imposibilitatea de a reprezenta instituţia, va delega o altă persoană pentru exercitarea mandatului sau soluţionarea problemei .
Art. 20. Muzeul poate intra în raporturi de colaborare cu alte unităţi din subordinea Ministerului Culturii şi cu alte instituţii publice şi întreprinderi comerciale sau producătoare de bunuri materiale, cu asociaţii sau societăţi de cult din ţară şi străinătate.
Art. 21. (1) Prevederile prezentului Regulament se completeaza, de drept, cu dispoziţiile normative în vigoare.
(2) Prevederile prezentului Regulament intră în vigoare la data aprobării lui prin hotărârea Consiliului Local Municipal.
(3) Orice modificare şi completare a prezentului Regulament va fi propusă de către manager, în vederea aprobării prin hotărârea Consiliului Local Municipal.