sâmbătă, 8 februarie, 2025

Nodul rutier spre aeroportul Boboc, dinspre autostrada Moldovei, în faza de proiectare

Nodul rutier spre aeroportul Boboc, dinspre autostrada Moldovei, în faza de proiectare

Nodrutier 1635448614
Facebook
Twitter
Email

Compania de Drumuri a desemnat firma Eco Geodrum drept câștigător al licitației pentru studiul de fezabilitate și proiectare pentru nodurile rutiere privind conectivitatea la A7, Tronson Buzău – Focșani, în zona Boboc – Cochirleanca, A2 în zona Fetești – Borcea și la A0 în zona Clinceni.

Nodul rutier de pe A7 în zona Boboc – Cochirleanca, respectiv nodul de pe autostrada A2 în zona Fetești – Borcea prezintă o utilitate duală civilă – militară, deservind baza aeriană Boboc, respectiv baza aeriană Borcea din punct de vedere militar, cât și dinamica populației și a mediului de afaceri din zona UAT- urilor (inclusiv deservirea unui posibil nou aeroport civil) din acele sectoare din punct de vedere civil.

Tronsonul Buzău – Focșani este a doua secțiune a Autostrăzii A7 Ploiești – Pașcani, are o lungime de 82 de kilometri și un cost estimat de 7,2 miliarde de lei, potrivit documentului. CNAIR a decis ca acest sector să fie împărțit în 4 loturi, iar durata de execuție este de 3 ani.

Sunt prevăzute peste 40 de lucrări de artă: 23 de poduri, 15 structuri peste autostradă și 3 pasaje peste calea ferată. Pe traseu sunt prevăzute și șase noduri rutiere. Autostrada Ploiești – Pașcani (A7) este cel mai important proiect de infrastructură rutieră finanțat prin PNRR, cu trei jaloane prevăzute: semnarea contractelor de execuție Q4 2023, execuție a 50% din lucrări la sfârșitul anului 2024 și recepția lucrărilor Q4 din 2026.

Eco Geodrum a câștigat acest contract finanțat din fonduri europene nerambursabile cu o ofertă de 1.896.287,50 lei, fără TVA. Durata contractului este de 8 luni pentru proiectare, din care 7 luni pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate.

Informaţiile publicate pe site-ul stiridebuzau.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislația aplicabilă, doar în limita a 150 de caractere, cu citarea sursei.