Au început lucrările de reabilitare a unui important viaduct care ajunsese într-o stare avansată de degradare. Lucrările vor dura 12 luni și costă aproximativ 13 milioane de lei. La final, pe acest drum se va ridica restricția de circulație de 30 de tone, care este în vigoare în acest moment.
Construit în 1983, viaductul Grămăticu, cel de-al treilea de pe DN 10, nu a avut parte niciodată de lucrări de întreținere. În cei peste 40 de ani de folosință, atât pilonii de susținere, cât și partea de rulare au fost afectate.
De altfel, pe acest drum circulă 5.000 de vehicule zilnic. Lucrările de refacere a viaductului sunt de anvergură și implică riscuri.
„Avem alpiniști care au venit, au montat schelele, au buceardat o parte din pila trei, pentru că era foarte, foarte periculos de lucrat sub ea”, spune George Doroftei, șef de șantier.
Viaductul are o lungime de 188 de metri și este încadrat în clasa tehnică 4. Asta, în limbajul drumarilor, înseamnă risc iminent de prăbușire.
În această iarnă, firma care a câștigat licitația pentru reparația viaductului va încerca să termine de reabilitat cei 4 piloni de susținere, după care, în primăvara, va trece la decopertarea căii de rulare. De atunci vor fi instituite restricții de circulație prin semaforizare și trafic alternativ. Anul viitor, după finalizarea reabilitării celui de-al treilea viaduct, se vor ridica și restricțiile de tonaj în vigoare acum, de până la 30 de tone.