Drumul european E85, care leagă Capitala de Moldova, șosea unde mor, anual, zeci de persoane va avea separatoare de sens pe role, începând de anul viitor. Un alt drum care va beneficia de astfel de instalații este DN7, de pe Valea Oltului, o altă șosea considerată de risc. Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere anunță că separatoarele cu role vor fi montate în primăvara anului 2019.
Spre deosebire de parapetele din beton, maşinile care intră în separatoarele cu role se redresează mai uşor, spun inventatorii. O maşină ar scăpa astfel mai uşor dintr-o coliziune. Potrivit producătorului, după ce absorb şocul, rolele transformă energia de impact într-o energie de rotaţie.
Până acum, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere a decis că vom avea separatoare cu role pe două drumuri naţionale. Pe Drumul European 85, supranumit si „Șoseaua morții”, drum care leagă sudul țării de Moldova, și pe Drumul National 7, pe Valea Oltului.
Noile parapete vor fi instalate pe mijloc, dar şi pe marginea şoselei, în curbă sau în pantă. Cu această ocazie, circulaţia va fi reconfigurată. Adică, în zonele unde va fi mai aglomerat se va circula pe două benzi, iar pe sensurile unde va fi mai lejer, pe o singură bandă.
Anul trecut, pe Drumul European 85 s-au produs 177 de accidente grave, cu 76 de persoane decedate. Potrivit polițiștilor de la Serviciul Rutier Buzău, majoritatea accidentelor rutiere pe drumul european 85 se produc atunci când un autovehicul intră pe constrasens pentru a efectua manevra de depășire.