Nu mai este o noutate că lucrările pe Autostrada A7 merg într-un ritm alert, mai ales pe tronsonul Buzău – Focșani. Imaginile suprinse recent cu o dronă arată cât avansate sunt lucrările la drumul ce va face legătura dintre autostradă și DN2 E85, punctul Gura Câlnăului.
Pe această porțiune de drum, este o adevărată mobilizare de forțe, cu zeci de utilaje și sute de muncitori în șantier, fapt care arată implicarea exemplară a angajațilori firmei UMB.
De altfel, patronii firmelor de construcții buzoiene acuză că, în ultimele luni, foarte mulți muncitori au părăsit societățile pe care le administrează și s-au angajat, pe salarii mai mari, la societatea omului de afaceri Dorinel Umbrărescu sau la cele două firme turcești care lucrează pe lotul Pietroasele – Buzău.
„Umbrărescu și, mai nou, turcii fură muncitorii firmelor din Buzău. Îndeosebi mecanicii de pe utilaje și șoferii, ce le trebuie lor la autostradă. Le dau salarii mai mari decâț putem noi oferi. Nu putem ține pasul cu ei, noi am semnat contracte cu o anumită valoare a lucrărilor, dacă am plăti mai mult ar trebui să aducem bani de acasă. Sper să revenim la normal mai repede. Umbrărescu am înțeles că e pe final, dar mai rămân turcii”, a spus Ionel Gagu.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, precum și cei din conducerea C.N.A.I.R. sunt încrezători că, până la finele anului 2024, se va circula pe tronsonul de autostradă dintre orașele Buzău și Focșani. La finalul anului viitor, se dorește finalizarea drumului de mare viteză între Ploiești și Pașcani, pe o lungime de circa 330 de kilometri.