duminică, 13 octombrie, 2024

Fotografii rare cu accidentele la care erau expuși constructorii Barajului Siriu

Fotografii rare cu accidentele la care erau expuși constructorii Barajului Siriu

Facebook
Twitter
Email
Cel de-al doilea baraj de anrocamente ca mărime din ţară, barajul de la Siriu, a fost construit cu multe sacrificii. A fost necesară strămutarea unei comunităţi, pentru a permite crearea lacului de acumulare, mutarea monumentului eroilor și a cimitirului din vechea vatră a comunei. Cele mai mari sacrificii au fost însă cele umane, în urma accidentelor de muncă ivite de-a lungul celor două decenii cât a fost deschis șantierul. 

O evidență clară a accidentelor și incidentelor de muncă nu a fost realizată până acum, însă localnicii din Siriu spun că au existat multe întâmplări nefericite atunci când se prăvăleau bolovani de pe versanți ori se răsturnau agregatele de pe șantier. Dovadă a pericolului la care erau expuși permanent muncitorii de la Barajul Siriu sunt fotografiile de arhivă, postate recent de un colecționar din Siriu pe pagina sa de Facebook.
 
Imaginile surprind macarale și camioane răsturnate, explozii, alunecări și viituri.
 
Cu o înălţime de 122 de metri şi o lungime a coronamentului de 570 metri, Barajul Siriu este al doilea baraj de anrocamente ca mărime din ţară, după Barajul de la Gura Apei, construit în munte, pe Râul Mare, la aproximativ 40 de km de Haţeg. 
 
   
Construirea barajului a implicat schimbarea rutei drumului naţional DN 10 pe linia de contur a lacului Siriu, cu această ocazie construindu-se mai multe viaducte. Viaductul Giurca are o lungime de 276 de metri, cu piloni de 46 de metri înălţime, iar viaductul Stânca Tehărău traversează stânca versantului cu acelaşi nume, dând senzaţia unui pod suspendat.
 
Citește mai multe pe Adevarul.ro.
 

Informaţiile publicate pe site-ul stiridebuzau.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislația aplicabilă, doar în limita a 150 de caractere, cu citarea sursei.