Fost elev al Școlii de Aviație de la Boboc, în cursa pentru funcția de președinte al Madagascarului

Richard Razafy Rakotofiringa (60 de ani), un african din Madagascar care a urmat în tinereţe cursurile Şcolii Militare de Aviaţie de la Boboc, plănuieşte să obţină cea mai înaltă funcţie în statul natal, cea de președinte al țării. Este convins că va câştiga alegerile din vară, la care se va înscrie ca independent. Este profesor-lector la Facultatea de Drept, Economie şi Sociologie din cadrul Universităţii din Antananarivo, dar şi consultant la minister şi întreprinderi pe probleme de marketing, management şi finanţe.

Visul lui Richard Razafy Rakotofiringa din copilărie de a se face pilot de avioane a devenit realitate după ce Nicolae Ceauşescu a deschis graniţa tinerilor africani care doreau să înveţe în România. După un an pregătitor în care a învăţat limba română, pe care l-a făcut la Institutul de la Piteşti, a devenit elev la Şcoala de aviaţie de la Boboc, județul Buzău, pe care a urmat-o în perioada 1979 – 1983.

„Aici m-am făcut om. Această şcoală nu este uşoară şi nici pentru toată lumea. De aceea sunt eu mândru, dar şi mulţumit pentru că am avut prilejul să termin şcoala dumneavoastră, care are referinţe bune în lume, atât în ceea ce priveşte tehnica aviaţiei, cunoştinţele militare, dar care te ajută să devii om, să fii pregătit, de ce nu, şi pentru a conduce o ţară“, spune el mândru, pentru adevarul.ro.

Micul african, care avea o înălţime de doar 1,60 metri, cu ten şi ochi măslinii, şi cu ciuf mare, a fost o adevărată apariţie printre colegii săi. Dar Richard, poreclit „Rică Balaur“ a reuşit să se facă iubit cu inteligenţa, bunătatea şi seninătatea sa. Şi acum, după patru decenii, păstrează legătura pe Facebook şi deapănă împreună amintiri.

După terminarea şcolii, pe care a absolvit-o în anul 1983, s-a întors în ţara natală, ros de dor. În Madagascar, a putut să îşi folosească cunoştinţele dobândite şa şcoala de aviaţie, zburând cu mai multe tipuri de avioane, printre care Piper Aztec 23, Douglas DC3, Boeing 737, Boeing 747, Yak 40.

Citește aici continuarea reportajului.

Fii Reporter
Loading...
DISTRIBUIȚI