Pasajele şi pasarelele de cale ferată din Buzău sunt un real pericol din cauza stării avansate de degradare, oamenii preferând să traverseze direct peste linii. Numai anul trecut, trei buzoieni şi-au pierdut viaţa după ce au fost călcați de trenuri în timp ce traversau şinele. Oficialii CFR spun că pasajele ar putea fi reparate abia anul viitor.
Pentru a ajunge în centrul orașului, miile de locuitori ai cartierului Poştă din Buzău sunt nevoiți să traverseze liniile de cale ferată. Cei mai mullți preferă să treacă direct peste linii, într-o zonă periculoasă, de triaj, pentru că pasarela este degradată.
”Pe scările astea riști să-ți rupi gâtul, picioarele. Eu m-am născut în cartierul ăsta dar nu am văzut pe nimeni să dea vreodată cu o mistrie. E aproape inutilizabil”, spune Costel Stoicescu, localnic din cartierul Poștă.
Anul trecut, trei persoane şi-au pierdut viaţa după ce au fost călcate de trenuri în timp ce traversau şinele pe sub pasarelă.
Un bărbat de 40 de ani şi-ar fi prins mai întâi piciorul între linii, la un punct de schimbare a macazului, apoi a fost izbit de locomotiva trenului care se apropia de staţia CFR Buzău.Mecanicul locomotivei a observat târziu persoana de pe calea ferată, din cauza unei curbe, a acţionat frânele însă distanţa de oprire a fost insuficientă.
La numai o lună după primul accident, o bătrână si-a pierdut viața în același loc. Femeia de 75 de ani nu s-a asigurat la traversarea căii ferate, fiind surprinsă şi accidentată mortal de locomotiva trenului. Potrivit unui angajat al CFR, martor al evenimentului, femeia a fost izbită de locomotivă şi aruncată câţiva metri pe şinele de cale ferată. În urma impactului, bătrâna a murit pe loc.
Reprezentanţii CFR spun că situaţia s-ar putea schimba de anul viitor. ”În 2016 se vor programa lucrările de reparaţii, în limita fondurilor alocate, lucrări care vor consta în principal în repararea şi vopsirea părţilor metalice şi respectiv repararea stratului de uzură pentru circulaţia pietonală pe pasarelă şi pe scările de acces”, potrivit biroului de presă al CFR.
Într-o stare jalnică este și pasajul subteran construit de CFR cu patru decenii în urmă, în zona Gării Buzău. Tunelul de 200 de metri este folosit atât de locuitorii cartierului Mihai Viteazul cât şi de călătorii care vor să ajungă la peroane.
Şi în acest caz, reprezentanţii CFR recunosc că se impun lucrări urgente. Promit că tunelul pietonal va fi reabilitat odată cu modernizarea liniei de cale ferată Ploieşti-Buzău-Bacău-Iaşi.