Lipsa raportului comisiilor de specialitate din CLM, unul din motivele pentru care Primăria a pierdut procesul cu polițiștii locali

Unul dintre motivele pentru care instanța de judecată a decis suspendarea organigramei noi a Primăriei, din care lipseau cele peste 300 de posturi din Poliția Locală, a fost lipsa unui raport din partea consilierilor locali. Graba a făcut ca autoritățile să omită evaluarea deciziei în comisiile de specialitate ale CLM.

Pe 25 noiembrie, Tribunalul Buzău a hotărât să suspende noua organigramă aprobată pe 10 octombrie în cadrul unei şedinţe de Consiliul Local Municipal. Motivarea judecătorului cu privire la suspendarea noii organigrame a sosit zilele trecute la Primărie.

Magistratul de caz precizează că aprobarea hotărârii CLM s-a făcut prin încălcarea dispoziţiilor legii privind administraţia publică locală, prin lipsa raportului comisiilor de specialitate. Proiectul de hotărâre avea la bază doar expunerea de motive şi raportul serviciului de resort din Aparatul de specialitate al Primarului municipiului Buzău, care la rândul lor sunt nemotivate sau motivate sumar.

De asemenea, judecătorul a considerat că sunt indicii că adoptarea hotărârii s-ar fi făcut cu încălcarea unor dispoziţii coroborate din legea privind administraţia publică locală, Poliţia Locală şi din Codul Muncii, fapt care este de natură să oblige emitentul actului administrativ să întocmească separat o notă de fundamentare care să justifice măsura luată.

Pe de altă parte, instanţa a mai reţinut şi o aparentă nerespectare a prevederilor legale referitoare la oferirea în compensare a altor posturi, în contextul existenţei unui număr de 140 de funcţii publice vacante în organigrama supusă aprobării.

În motivarea sentinţei s-au luat în considerare şi pagubele ce ar fi urmat pentru poliţiştii locali – pierderea locului de muncă şi implicit a sursei de venit.

Primăria a făcut recurs la decizia Tribunalului Buzău.

Fii Reporter