Certificatele de urbanism și autorizațiile de construcții se vor obține mai ușor

Plenul Camerei Deputaților a adoptat propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții. Acest proiect are în vedere, printre altele, scăderea numărului de avize necesare în construcții în funcție de categoriile de lucrări pentru care se solicită și încurajează comunicarea între instituțiile avizatoare.

Deputatul social democrat buzoian Sebastian Radu a fost unul din parlamentarii cei mai implicați în susținerea acestui proiect și a depus o serie de amendamente care să simplifice și să îmbunătățească procesul de obținere a autorizațiilor de construcție.

  • „Pentru obținerea certificatului de urbanism am introdus obligativitatea de a se solicita avize doar de la posesorii de rețele supra și subterane care afectează suprafața de teren sau construcțiile pentru care se solicită certificate de urbanism, cu consultarea bazei de date urbane constituită în condițiile legii. Am introdus această prevedere deoarece consider că e necesar ca avizele să provină doar de la posesorii de rețele care afectează zona pentru care se cer și pentru a-i determina astfel pe aceștia să își înregistreze complet structurile în banca de date a rețelelor tehnico-edilitare.”-Sebastian Radu

Actul normativ scurtează de la 15 la 7 zile termenul pentru eliberarea autorizațiilor în regim de urgență și introduce o prevedere care va ajuta foarte mult implementarea unor proiecte importante: pentru lucrările la infrastructură de transport și/sau tehnico-edilitară de interes public, finanțate prin programe guvernamentale sau fonduri externe, autorizațiile de construire se pot emite în baza studiului de fezabilitate şi a proiectului P.A.C./P.A.D., urmând ca avizele și acordurile prevăzute de lege să fie obținute până la încheierea executării lucrărilor realizate în baza proiectului tehnic. De asemenea, se introduce obligația pentru autoritățile administrației publice la nivel județean și de la nivelul municipiilor reședință de județ să organizeze comisii de acord unic pentru prestarea serviciilor privind obținerea, contra cost în condițiile legii, la cererea solicitantului, a avizelor și acordurilor necesare autorizării executării lucrărilor de construcții pe baza documentației depusă în format tipărit și/sau electronic, semnate cu semnătură electronică calificată sau avansată.

  • „Sunt multe modificări care creează premisele unei relații corecte între cetățean și administrația publică. Cei care au nevoie de astfel de documente vor fi scutiți de multe drumuri, iar administrația se va adapta la epoca în care totul se întâmplă mai rapid, utilizează din ce în ce mai mult tehnologia și comunică pe cale electronică atât cu cetățenii cât și cu instituțiile care au competențe în domeniu. Mulți dintre colegii deputați au înțeles necesitatea adoptării acestui proiect și le mulțumesc pentru votul favorabil acordat.”-Sebastian Radu

În propunerea legislativă au fost introduse și mai multe sancțiuni pentru neîndeplinirea atribuțiilor prevăzute de legislație de către avizatori în sensul în care aceștia vor fi sancționați dacă nu eliberează avizele în termenul stabilit de lege, iar corespondența dintre autoritățile publice competente cu autorizarea construcțiilor și emitenții de avize se va realiza prin intermediul portalului https://edirect.e-guvernare.ro/.

Fii Reporter
DISTRIBUIȚI