vineri, 29 martie, 2024

Viaductul Stânca Teherău, de pe DN 10 Buzău – Braşov, este degradat! Din fericire, intră în reabilitare

Viaductul Stânca Teherău, de pe DN 10 Buzău – Braşov, este degradat! Din fericire, intră în reabilitare

Facebook
Twitter
Email
Traficul auto pe DN 10 a fost restricționat în zona lacului Siriu pentru vehiculele cu masa mai mare de 7,5 tone, după ce în urma unei expertize comandate de CNADNR s-a constatat că viaductul Stânca Teherău se află într-o stare avansată de degradare. Șoseaua suspendată prezintă fisuri și deteriorări la armătură iar versantul are stânci desprinse parțial care se pot prăbuși oricând pe carosabil. 

Din fericire, viaductul Stânca Teherău, aflat în dreptul lacului de acumulare Siriu, va intra în reparații din această primăvară, dar nu se știe deocamdată cum vor afecta circulația între Buzău și Brașov.
 
În judeţul Buzău, pe DN 10 Buzău-Braşov, în zona lacului Siriu, din cauza degradării unor grinzi ale viaductului Stânca Teherău se menţin restricţiile pentru autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone. Există şi restricţie de viteză de 10 km/h. Aşa sună avertizările Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, din ultima perioadă, care recomandă şi rute ocolitoare pentru traficul greu. Este vorba despre DN1B Buzău – Ploieşti, DN1A Ploieşti – Cheia – Săcele.
 
O expertiză tehnică, realizată la jumătatea anului trecut, de o firmă de proiectări din Bucureşti, a evidenţiat numeroase deficiențe și degradări în infrastructura şi suprastructura viaductului Stânca Teherău, aflat pe malul stâng al lacului Siriu, în amonte de barajul de acumulare.
 
Potrivit memoriului tehnic realizat de Beta Cops SRL, au fost constatate armături descoperite și ruginite, iar pe alocuri zone de beton căzute, care descoperă atât etrierii cât și armăturile de rezistență. La rosturile dintre fâșii au apărut stalactite. De asemenea, la deschiderea numărul 3 a viaductului a apărut o crăpătură de 6 metri lungime.
 
Bordurile care mărginesc partea carosabilă pe partea dreaptă sunt degradate și rupte pe întreaga lungime a viaductului și lipsesc pe partea stângă. Grinda parapetului de siguranță de pe partea stângă are armături descoperite și ruginite. Parapetul de siguranță este deformat și ruginit. El nu are amortizor, nu este vopsit în culori diferite. Pe partea dreaptă a viaductului nu s-a montat parapet de siguranță.
 
Parapetul pietonal este deformat și ruginit, unele zăbreluțe sunt lipsă, altele lovite și deformate. La capătul Prejmer,  parapetul pe dreapta are panouri lipsă și este înclinat.
 
Din cauza degradării fâșiilor din deschiderea 5, circulația a fost deviată pe jumătatea aval, cu semnalizare corespunzătoare cu parapeți de dirijare.
 
Versantul de pe partea dreaptă a viaductului are roca fisurată și crăpată, existând pericolul desprinderii de fragmente din acesta și căderii lor pe partea carosabilă, cu urmări asupra stabilității și rezistenței suprastructurii. Și versantul stâncos de pe partea dreaptă la rampa Prejmer prezintă blocuri instabile, cu pericol de cădere pe drum.
 
Potrivit experţilor, sunt ncesare lucrări de protecție a versantului de pe partea dreaptă care vor consta din înlăturarea prin ranguire a tuturor stâncilor instabile și montarea unei plase ancorate în stâncă, lucrări de consolidare a infrastructurii, a suprastructurii, lucrări de siguranță rutieră, refacerea parapeților de siguranță și marcaje rutiere, protecție taluz.
 
În cursul anului trecut, CNADNR a desemnat prin licitaţie constructorul care se va ocupa de reabilitarea viaductului, SC Luconsa BM Galați. Durata estimată este de 18 luni iar garanția este de 5 ani. Costul lucrărilor nu trebuie să depăşească 12 milioane de lei iar acestea ar trebui să înceapă în martie sau aprilie.
 
Viaductul de coastă de la Teherău are lungimea totală de 110,90 m, din care lungimea suprastructurii de 100,52 metri, ambele măsurate la lisa parapetului. Viaductul a fost proiectat de IPTANA și a fost executat în anul 1982.

Informaţiile publicate pe site-ul stiridebuzau.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislația aplicabilă, doar în limita a 150 de caractere, cu citarea sursei.