Autostrada care leagă Muntenia de Moldova nu mai pare un vis atât de îndepărtat. Conducerea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale anunță că în maximum două săptămâni va fi lansată pe SEAP licitația pentru studiul de fezabilitate și proiectare pentru tronsonul Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău. În urma studiului, se va stabili dacă pe această porțiune se va construi autostradă sau drum expres, o variantă mult mai ieftină pentru autorități.
Drumul european E85 constituie una dintre cele mai periculoase șosele din țară, unde, anual, sute de oameni își pierd viața în urma accidentelor rutiere. Autoritățile plănuiesc de aproape un deceniu construcția unei autostrăzi ori a unui drum expres care să preia traficul intens de pe șoseaua care leagă două regiuni ale țării, Muntenia și Moldova.
Dacă până acum au existat doar promisiuni că vor demara procedurile pentru realizarea acestui proiect, zilele trecute, a venit și anunțul mult așteptat. Directorul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale, Cătălin Homor, a anunțat că în maximum două săptămâni, va fi lansată pe SEAP licitația pentru Studiul de Fezabilitate și proiectare pentru traseul Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău.
De asemenea, tronsonul Bacău – Pașcani ar urma să fie lansat la licitație în luna octombrie. Potrivit aceleiași surse, în etapa de studiu de fezabiliutate se va decide dacă tronsonul respectiv va fi în regim de autostradă sau drum expres.
În teorie, drumurile expres nu sunt cu mult diferite decat autostrazile, singura mare deosebire fiind lipsa benzii de siguranta. Și drumul expres va avea câte cel puțin două benzi pe sens, ocoleste localitatile si nu se intalneste la nivel cu alta cale de transport. Potricit unor specialiști în domeniu, realizarea drumurilor expres ar costa cu o treime mai putin decat autostrazile.
Autostrada sau drumul expres pe ruta Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău – Pașcani ar urma sa aiba o lungime de aproape 330 de kilometri.