Care sunt greșelile de contabilitate descoperite în dosarele pentru trecerea în șomaj tehnic

Peste 5.000 de buzoieni au intrat deja în șomaj tehnic, din cauza pandemiei. AJOFM Buzău încearcă să prelucreze cât mai multe dosare într-un termen scurt, însă demersul este îngreunat de numeroasele erori din evidențele contabile ale unora dintre angajatorii care trimit angajați în șomaj tehnic.

Potrivit conducerii AJOFM Buzău, 25% dintre dosarele primite în vederea trecerii personalului în șomaj tehnic conțin calcule greșite și erori privind suspendarea contractului de muncă, confuzii în privința salariului minim pe economie, acesta fiind înlocuit cu salariul mediu brut pe economie.

„Nu angajatorii sunt de vină, ci contabili. Asta înseamnă că le sunt trimise dosarele spre recalculare și iarăși ajung la Agenția de Ocupare, care iarăși le ia la mână pentru rezolvarea lor, ceea ce aglomerează platforma”, spune Ionel Tociu, directorul AJOFM Buzău.

Șeful Agenției pentru Ocuparea Forței de Muncă spune că funcționarii instituției au ajuns să facă un exemplu teoretic cap-coadă, cum trebuie calculat, iar la două-trei trimiteri greșite din partea angajatorilor, le oferă acel exemplul, ca să aplice pentru fiecare angajat.

”Se întâmplă de regulă la angajatorii mici, cu 5-7 angajați. Legea spune că transmiterea incorectă înseamnă neplată. Însă, nu putem să facem lucrul acesta. Se muncește enorm pentru contabilii care nu știu să scrie documentele cum trebuie”, spune directorul AJOFM Buzău.

Angajații AJOFM fac o muncă laborioasă pentru mii de angajați. Ei verifică pentru fiecare dosar depus, pe lângă CNP-ul persoanei, la Inspectoratul Teritorial de Muncă salariul angajatului și la ce dată s-a făcut suspendarea contractului de muncă în Revisal.

Fii Reporter