Școala din Râmnicu Sărat unde evaluarea se va face prin calificative iar elevii își pot alege obiectele de studiu

Reforma în învățământ începe cu un set de experimente aplicate în șase școli din toată țara. Pe 13 septembrie, vor începe un altfel de an școlar și câțiva elevi ai unei școli din Râmnicu Sărat. Cei 23 de copii, toți în clasa a 5-a, vor învăța într-un proiect pilot cu multe noutăți.

De exemplu, evaluarea se face prin calificative iar după doi ani vor putea să își aleagă obiectele de studiu care îi atrag cel mai mult și pentru care dezvoltă abilități.

- Promo -

Școala gimnazială Gheorghe Vernescu, din municipiul Râmnicu Sărat, are 340 de elevi care provin din medii diferite, de la familii care își permit sa plătească suplimentar meditații, la părinți care abia au cu ce să-i îmbrace pentru a-i trimite la școală. Cunoscând situația extrașcolară a elevilor și nevoile acestora, conducerea scolii a aplicat pentru participarea la acest proiect pilot.

”Avem în școală copii care provin din medii sociale diferite și am considerat la un moment dat că este nevoie să le acordăm egalitate de șanse și să ne adaptăm procesului educativ, de învățare, în funcție de nevoile lor. Astfel, la sfârșit de clasa a opta fiecare elev al nostru să întrunească competențele din profilul absolventului de gimnaziu”, declară Geanina Lalu Popescu, director Școala Gheorghe Vernescu, Râmnicu Sărat.

Elevii unei clase a cincea vor învăța în baza unor planuri cadru adaptate nevoilor comunității. Cât privește presiunea notelor care pentru mulți elevi este greu de suportat și de multe ori neînțeleasa și chiar contestată, acum evaluarea va fi făcută periodic și obiectiv. Va fi ceea ce se numește o evaluare narativă.

 

”Elevul are nevoie să știe ce înseamnă nota pe care o primește la o evaluare și atunci am propus în acest proiect să atașăm o fișă de competențe fiecărei evaluări, fiecărui elev, ca să înțeleagă mai bine de unde pleacă, unde este și unde va trebui să ajungă. Elevii care trec prin această provocare, pentru că noi o luăm ca pe o provocare, nu pot să aibă rezultate mai slabe sau cel puțin egale cu rezultatele pe care le-ar fi avut în învățământ tradițional sau într-o abordare tradițională. Deci, pentru elevi nu este niciun risc, este din contră o provocare și lucrurile nu pot merge decât spre bine”, spune Angelina Rivera Rocabado, profesor de limbi străine la Școala Gheorghe Vernescu, din Râmnicu Sărat.

Dacă acest proiect va fi unul de succes, acest model va fi extins și în alte unități de învățământ la nivel național. Potrivit ministrului Educației, Planul Național de Redresare și Reziliență urmează să finanțeze un număr de 60 de școli pilot în continuare.

Fii Reporter