luni, 4 martie, 2024

Vlad Pufu, senator PNL, despre secțiunea din A7, Buzău-Ploiești: „Până în 2024, finalizată. Va fi cea mai modernă autostradă din România”

Vlad Pufu, senator PNL, despre secțiunea din A7, Buzău-Ploiești: „Până în 2024, finalizată. Va fi cea mai modernă autostradă din România”

Facebook
Twitter
Email

Senatorul PNL de Buzău, Vlad Pufu, a anunţat vineri, că cele două mari proiecte investiționale de care Buzăul are nevoie pentru a intra în următorii ani în topul județelor dezvoltate,
autostrada A7  și Banca de Resurse Genetice Vegetale, sunt aproape certitudine.

„Autostrada A7 și Banca de Resurse Genetice Vegetale sunt incluse în Planul Național de Reconstrucție și Reziliență. Cele două mari proiecte investiționale de care Buzăul are nevoie pentru a intra în următorii ani în topul județelor dezvoltate sunt acum aproape certitudine. Mai mult, A7 va fi cea mai modernă autostradă din România, cu perdele forestiere și stații electrice de încărcare.Până în 2024 , de la București la Buzău, vom merge pe autostradă. V-am ținut la curent în toată această perioadă în care ceea ce transmiteam era considerat drept ficțiune. Astăzi, îndrăznim să sperăm la realitate. Este meritul unei echipe constituite la CNAIR din care mă bucur că fac parte. De altfel, despre această echipă, despre cei care au sprijinit și s-au bătut cu adevarat ca acest proiect să prindă viață, se va vorbi, cu siguranță, la momentul finalizării. Dacă nu o vor face ei, o voi face eu. Sunt profesioniști,sunt și politicieni, care merită ca dumneavoastră să știți asta. În ceea ce privește Banca de Gene, propunerea de finanțare prin PNRR pleacă spre Bruxelles cu un program de investiții de 30 milioane de euro. #politicapentrucomunitate” a transmis senatorul PNL de Buzău, Vlad Pufu, într-o postare pe Facebook.

Un alt element în premieră pentru o autostradă se referă la numărul mare al nodurilor rutiere.

De exemplu, pentru primul lot – cel dintre Ploieşti şi Buzău, în lungime de 63 de kilometri – vor fi şase noduri, deci câte unul, în medie, la 10 kilometri.

Nodurile asigură mobilitatea şi conexiunea cu A 3, Drumurile Naţionale şi judeţene la Dumbrava, Albeşti – Paleologu şi Baba Ana, lângă Mizil, în judeţul Prahova, respectiv Sărata, Spătaru şi zona de Sud a municipiului Buzău, la intersecţia cu DN 2 B spre Brăila, pentru judeţul Buzău.

Pentru a îndeplini condiţia de „Autostradă Verde”, autostrada Moldovei va avea un culoar de expropriere de 100 de metri lăţime (standardul este de 70 metri) pentru ca infrastructura secundară (drumuri tehnologice, laterale etc.) să poată fi transformată în pistă de biciclete, să aibă perdea forestieră și stații de încărcare pentru mașini electrice, potrivit documentației CNAIR consultate de Economedia.ro.

Autostrada A7 Ploieşti-Buzău va urma traseele DN1B şi DN2-E85, şosele europene care traversează localitate după localitate, urmând să deservească şi traficul local.

Acordarea finanţării presupune îndeplinirea câtorva condiţii: componenta verde, ecologică, contractarea lucrărilor până în 2022 şi terminarea acestora până în august 2026.

De menţionat că A7 este primul drum de mare viteză prevăzut din proiect cu perdele forestiere.

Rolul acestora este acela de reducere a costurilor şi poluării la deszăpezire.

Informaţiile publicate pe site-ul stiridebuzau.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislația aplicabilă, doar în limita a 150 de caractere, cu citarea sursei.