Traficul auto pe drumul european E85 va fi deviat pe un pod de pontoane, la Mărăcineni

Autoritățile județului Buzău au decis joi să ceară spijinul armatei pentru a monta în următoarele zile un pod de pontoane peste râul Buzău, pentru a prelua traficul greu de pe podul de la Mărăcineni, intrat în reabilitare. Tot pentru a fluidiza traficul pe artera care leagă Capitala de Moldova, va fi amenajat un sens giratoriu la Gura Câlnău, pentru a permite accesul mai ușor al mașinilor care vin dinspre Vadu Pașii.

Podul de pontoane va fi realizat de unitatea militară de geniu, care are baza chiar la Mărăcineni. Câteva zile ar dura montarea lui şi va face legătura între Şoseaua de Centură şi DJ203K, în dreptul Poliţiei Mărăcineni, existând drumuri de acces în stare foarte bună până la ambele capete ale podului.

În același loc a fost pod de pontoane și în 2005, după ce o viitură a distrus parțial podul peste râul Buzău.

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Buzău a aprobat astăzi, în cadrul unei ședințe extraordinare, solicitarea către Ministerul Apărării Naționale privind montarea și întreținerea unui pod de pontoane de trafic greu peste râul Buzău pentru preluarea traficului de pe DN2 E85 şi DJ 203K în perioada reparațiilor care urmează a fi efectuate la podul metalic de la Mărăcineni.

Podul de pontoane capabil să suporte o sarcină maximă de 45 tone ar urma să fie amplasat în comuna Mărăcineni, în continuarea străzii Albanopol (pe vechiul amplasament ce s-a mai folosit în acelaşi scop în anul 2005).

De asemenea, Instituția Prefectului – Județul Buzău vă aduce la cunoștință că, urmare a unor discuții purtate astăzi cu privire la soluțiile de fluidizare a traficului în municipiul Buzău, comuna Mărăcineni și pe cele două drumuri menționate mai sus, CNAIR și-a însușit toate propunerile formulate de Secția de Drumuri Naționale Buzău și Inspectoratul de Poliție al Județului Buzău – Serviciul Rutier privind semaforizarea și semnalizarea corespunzătoare a zonelor adiacente celor două capete ale podului de la Mărăcineni, precum și dirijarea șoferilor aflați în tranzit între București și Moldova pe varianta ocolitoare a municipiului Buzău, aceste propuneri fiind incluse printre condițiile necesare obținerii avizului de închidere a podului metalic în vederea demarării lucrărilor de reparații, estimate să dureze aproximativ 4 luni.

Podul metalic de la Mărăcineni, construit în 1932, se află, de mai mulţi ani, într-o avansată stare de degradare. Porţiune din Drumul European 85, cea mai importantă conexiune rutieră între Muntenia şi Moldova, podul a fost avariat grav la inundaţiile din vara anului 2005, şi în consecinţă a fost partial demolat şi reconstruit până în luna noiembrie a aceluiaşi an.

Dacă ți-a plăcut acest articol și vrei să fii la curent cu ultimele informații din business, selectează din meniul Following/Urmărește” căsuța „See First/Vezi mai întâi”. Mulțumim!

Fii Reporter
Loading...
DISTRIBUIȚI