Reabilitarea podului de la Vadu Paşii, blocată temporar de un aviz al CFR

Reabilitarea podului construit de Anghel Saligny peste râul Buzău, în dreptul comunei Vadu Pașii, se loveşte de un nou obstacol apărut din senin. Consiliul Judeţean Buzău şi primăria din localitate se luptă să obţină un aviz de construcţie cerut de CFR și impus de Ministerul Transporturilor.

Reabilitarea podului era dată ca sigură în urmă cu doi ani însă Ministerul Culturii a blocat până în luna martie proiectul, fiind vorba de un obiectiv cu valoare de patrimoniu. După depăşirea acestui impas, a apărut o nouă provocare de care depinde dezvoltarea a zeci de sate din zonă.

Căile Ferate Române refuză să elibereze avizul de construcţie, până când nu va fi efectuat un studiu de impact, motivând că lucrările la podul rutier ar putea afecta podul de cale ferată care leagă Muntenia de Moldova.

“Facem toate eforturile să depăşim acest impas apărut fără voia noastră. Avem sprijinul necondiţionat al Consiliului Judeţean Buzău care face eforturi supraomeneşti să termine lucrarea în cel mai scurt timp. Noi suntem îngrijoraţi pentru că oamenii şi-au pierdut răbdarea dar sperăm că şi acest obstacol va fi depăşit rapid”, ne-a declarat Gheorghe Firon, primarul comunei Vadu Paşii.

Reprezentanţii Consiliului Judeţean Buzău nu sunt îngrijoraţi de avizul cerut de CFR şi spun că în câteva zile va fi soluţionată şi această ultimă problemă.

”Nu am nici cea mai mică emoţie în legătură cu acest aviz pentru că în câteva zile îl vom obţine iar lucrările vor intra în linie dreaptă. Deja se lucrează intens la proiectare iar podul va fi terminat anul viitor. Sătenii din Vadu Paşii pot sta liniştiţi pentru că podul va fi terminat la timp”, ne-a declarat Preşedintele Consiliului Judeţean Buzău, Petre Emanoil Neagu.

Din 2005, de la inundaţii, podul a fost închis definitiv traficului auto şi doar la picior a mai putut fi traversat. Experţii au considerat că podul lui Saligny nu mai poate suporta vehicule grele şi, la capete, au montat parapeţi de beton printre care se putea trece doar cu autoturisme.

Cei mai afectaţi de restricţionarea traficului auto pe pod sunt cei peste 6.000 de sătenii care locuiesc în trei comune de pe malul stâng al râului Buzău.

Oamenii parcurg chiar şi 5 kilometri pe jos, pentru a veni la pod, unde se află capătul liniei urbane de autobuz şi maxi-taxi. Investiția pentru care Guvernul a alocat 8.000.000 de euro va fi finalizată în maxim 1 an.

Fii Reporter
Loading...