Proiectul va debuta în curând, odată cu modernizarea trotuarelor din Bariera Ploiești, și va continua cu toate străzile pe care circulă autobuze, adică acele artere care vor fi modernizate cu bani europeni. Strategia are dublu scop: estetic și pecuniar. Proprietarii de rețele vor plăti primăriei chiria care acum ajunge în conturile Electrica.
Tronsonul de aproximativ un kilometru al Bulevardului Unirii, de la intrarea în Buzău dinspre Ploiești, intră din aceste zile într-un amplu proces de modernizare. Proiectul la care se va lucra intens în lunile martie și aprilie prevede refacerea trotuarelor, înființarea unor piste de bicicletă și îngroparea cablurilor aflate acum pe stâlpi.
”Vom avea o investiție în premieră și în acest sens avem deja o hotărâre de consiliu local. De la intersecția Unirii cu Mareșal Averescu până la Kaufland și până la intrarea în Crâng vom avea pistă de bicicletă dublă, vom avea un trotuar cu dale, modern, și în premieră patru conducte, numite canalizații, la 30 de centimetri adâncime unde vom coborî toate cablurile care acum sunt pe stâlpi”, a declarat primarul Constantin Toma, după ședința de Consiliu Local.
Proiectul de îngropare a cablurilor are scop atât estetic, cât și material, întrucât proprietarii rețelelor de telefonie, internet, televiziune prin cablu și electricitate vor plăti primăriei chiria care acum ajunge în conturile Electrica, proprietarul stâlpilor.
”Rezolvăm și o problemă de imagine și în perspectivă municipiul Buzău, prin extinderea acestui proiect, va lua bani pentru închirierea către operatori, că sunt ei cabliști, că este Electrica, vor plăti închirierea spațiului public. În momentul acesta Electrica nu plătește nimic iar cabliștii plătesc la Electrica. Dacă vrei să pui un afiș pe stâlp din partea primăriei trebuie să plătești”, spune edilul-șef al Buzăului.
Primarul Toma nu exclude varianta ca acest demers să se lovească de opoziția Electrica sau a altor firme de telecomunicații, însă va avea cum să le contracareze.
”Va fi investiția noastră iar Electrica nu se va putea opune. O să creăm condițiile printr-o hotărâre de Consiliu Local le solicităm să-și coboare cablurile în acele canalizații. Deci legislativul local poate lua astfel de decizii. Avem acum la Brașov un exemplu pe care vrem să-l copiem la Buzău. Acolo lucrurile sunt foarte avansate, au avut inclusiv procese până la Înalta Curte pe care le-au câștigat, inclusiv cu cabliști”, susține Toma.
Acest concept va mai fi aplicat anul acesta pe Aleea Sporturilor, programată să fie modernizată prin refacerea asfaltului, a trotuarelor și înființarea unor piste de bicicletă. Vor urma străzile principale din oraș, pe care circulă autobuzele Trans Bus, care vor fi reabilitate cu bani europeni.