Fostul șef al Poliției Rutiere Buzău, comisarul șef de poliție Vasile Nicolae, a fost trimis în judecată de procurorii Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Ploiești. Ofițerul este acuzat de procurori că în calitatea sa de șef al Serviciului Rutier a circulat pe drumurile publice și chiar a introdus în curtea instituției un autoturism neînmatriculat care avea numere false.
Timp de peste jumătate de an, comisarul șef a venit la serviciu și a parcat în curtea Inspectoratului de Poliție Județean Buzău un autovehicul marca Alfa Romeo care nu era înmatriculat.
„În perioada 06.10.2014-22.06.2015, inculpatul Nicolae Vasile, la data săvârşirii faptelor având calitatea de comisar şef de poliţie – şef al Serviciului Rutier din cadrul I.P.J. Buzău, a condus pe drumurile publice şi a introdus în parcarea I.P.J. Buzău, autoturismul marca Alfa Romeo care nu era înmatriculat şi care avea montate plăcuţele cu numărul de înmatriculare BZ 48 FCD”, anunță un comunicat dat publciității de Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Ploieşti, care a instrumentat acest caz.
După izbucnirea scandalului, fostul șef de la circulație a intrat în concediu medical și pentru ca apoi să se pensioneze. Gestul fostului şef al Poliţiei Rutiere Buzău i-a fost impus de conducerea IPJ Buzău după ce anchetatori sosiţi de la Bucureşti l-au informat pe şeful IPJ Buzău, comisarul şef Laurenţiu Pantazi, că subalternul său a circulat cu un autoturism cu numere false.
Vasile Nicolae a cumpărat un autoturism adus dintr-o ţară vest-europeană şi, ulterior, a constatat că înscrierea acestuia este deosebit de costisitoare din cauza taxei de mediu pe care era obligat să o achite.
El a găsit o metodă cât se poate de simplă de a evita înscrierea maşinii. Ca şef la Rutieră, el mergea la ghişeul de înmatriculări auto, de unde avea un complice care îl „servea“ cu diverse plăcuţe de înmatriculare, provizorii, pe care le monta pe autoturismul cu care făcea zilnic naveta de la Buzău la Râmnicu Sărat, orasul său de domiciliu, fiind sigur că nu va fi oprit în trafic.
Autoturismul, cu diverse numere de înmatriculare, a fost filmat, în repetate rânduri, de camerele montate pe autoturismele Serviciului Rutier, dar şi de camerele de supraveghere de la poarta Inspectoratului de Poliţie al Judeţului, pe care a intrat de mai multe ori cu maşina personală.
Astfel că documentarea cazului a fost cât se poate de simplă, ofiţerii de la Corpul de Control al Inspectoratului General al Poliţiei Române nefăcând altceva, într-o primă fază, decât să vizioneze înregistrările respective.
Coincidența a făcut ca, în luna martie a anului 2016, la scurt timp după izbucnirea scandalului, mașina Alfa Romeo cu numărul de înmatriculare la care procurorii fac referire în rechizitoriu să se facă scrum pe șoseaua europeană.