Drumul expres spre Moldova ar putea fi autostradă dacă banii alocați de Uniunea Europeană vor fi suficienți

Proiectul amenajării unui drum de mare viteză care să lege Muntenia de Moldova prinde contur pe zi ce trece. Recent, Ministrul Transporturilor a anunțat că au fost scoase la licitație studiile de fezabilitate și de proiectare a patru segmente de drum pe între Ploiești și Pașcani. Drumul de mare viteză „Ploieşti-Buzău-Focşani-Bacău-Paşcani” va costa peste 1,5 miliarde de euro, bani alocați de Uniunea Europeană.

Se fac noi pași în ceea ce privește proiectul Ministerului Transporturilor privind construirea unui drum de mare viteză care să lege două provincii românești, Muntenia și Moldova. Zilele trecute, Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a anunțat că au fost scoase la licitație studiile de fezabilitate și de proiectare a segmentelor de drum Ploiești – Buzău, Buzău – Focșani, Focșani – Bacău și Bacău Pașcani.

Ar putea fi autostradă, și nu drum expres, dacă proiectanții consideră că banii alocați de Uniunea Europeană vor fi suficienți pentru execuția acestui tip de infrastructură rutieră.

Ministrul Transporturilor este încrezător că studiile de fezabilitate și proiectările se vor încheia cel târziu la sfârșitul anului viitor. Asta înseamnă că lucrările de execuție a celor patru sectoare de drum rapid nu vor începe mai devreme de 2020.

În total, drumul de mare viteză „Ploieşti-Buzău-Focşani-Bacău-Paşcani” va costa peste 1,5 miliarde de euro, bani alocați de Uniunea Euopeană, prin Programul Operațional de Mare Infrastructură 2014 – 2020.

Cu o lungime totală de peste 330 km, drumul expres sau autostrada Muntenia – Moldova ar trebui să preia traficul rutier de pe DN 2 E85, unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului la nivel național, dar și foarte multe accidente rutiere.

Fii Reporter
Loading...
DISTRIBUIȚI