Deputatul Radu Sebastian: Administrația publică centrală intră în secolul 21

Plenul Camerei Deputaților a votat pe 27 iunie 2017 Legea pentru aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.

Noua lege reglementează publicarea din oficiu a formularelor, cererilor și informațiilor, acceptarea copiilor după actul de identitate în format electronic, introducerea posibilității plății prin POS a serviciilor furnizate contra cost.

De asemenea, introduce și relaționarea instituțiilor publice centrale cu preponderență prin intermediul mijloacelor electronice cu beneficiarii serviciilor publice, utilizarea la potențial maxim al paginilor de internet ale acestora, informatizarea proceselor și procedurilor din instituțiile statului.

Deputatul Sebastian Radu, a votat pentru adoptarea acestei legi dar a și susținut-o activ. A luat cuvântul în timpul dezbaterilor finale pentru a-și îndemna colegii parlamentari să susțină o lege care va face din organele de specialitate ale administrației publice centrale un mediu mai performant.

„Prin adoptarea acestei legi arătăm că suntem capabili să ținem pasul cu tehnologia, că putem răspunde afirmativ cererilor cetățenilor și că ne dorim modernizarea și alinierea la standardele celorlalte state membre ale Uniunii Europene. Posibilitatea de a găsi online formularele, numărul de drumuri necesare pentru a depune și obține un act redus considerabil, timpul mai mic de rezolvare a unor probleme administrative, toate acestea vor duce la îmbunătățirea relației dintre stat și cetățean. Iar acesta este, până la urmă, unul din motivele pentru care eu și colegii mei ne aflăm în Parlamentul României: să înlesnim comunicarea dintre cetățean și stat prin mijloacele pe care le avem la dispoziție”, a declarat deputatul de Buzău.

Acesta a mai precizat că o altă modificare este cea conform căreia datele cu caracter personal necesare pentru furnizarea unui serviciu public, care sunt colectate, deţinute sau gestionate de o altă autoritate sau instituţie publică, se iau direct de la respectiva autoritate sau instituţie dacă acest lucru a fost solicitat expres de beneficiarul serviciului public sau dacă există consimţământul expres al acestuia, și a dorit să sublinieze importanța prevederii în sensul scutirii cetățenilor de efectuarea a nenumărator copii pentru documentele personale.

Totodată, proiectul prin care se dorește modificarea și completarea unor acte normative, inițiat de mai mulți deputați și senatori, printre care și cei din județul nostru, a trecut luni de Senatul României cu unanimitate de voturi și urmează să fie trimis Camerei Deputaților.

„Dacă proiectul de lege va avea același parcurs ca până acum, în curând vor fi reglementate, repartizarea și înregistrarea trimestrială a profitului și efectuarea plății dividendelor în fiecare trimestru asociaților dintr-o societate comercială sau membrilor dintr-o cooperație” , a mai spus Sebastian Radu.

Fii Reporter
Loading...
DISTRIBUIȚI