luni, 26 februarie, 2024

De ce se moare mult pe șoseaua europeană care leagă Bucureștiul de nordul Moldovei

De ce se moare mult pe șoseaua europeană care leagă Bucureștiul de nordul Moldovei

Facebook
Twitter
Email

Se moare ca-n război pe șoselele din țara noastră iar drumul european E85 deține recordul negru al accidentelor mortale. Crucile de pe marginea arterei ce leagă țara de la sud până la granița cu Ucraina sunt mărturia sutelor de evenimente care curmă destine cu nemiluita.

„Din nefericire, toată lumea când aude de E85 zie că e șoseaua morții, după cum știți”, spune o șoferiță din Costești, localitate străbătută de artera rutieră.

Cu astfel de temeri în suflet pornesc mulți șoferi în aventura pe drumul național 2 (DN2), cunoscut și ca șoseaua europeană 85 (E85). I s-a dus de mult vestea că a fost capătul de drum al vieții multora.

Evenimentele rutiere întâlnite în trafic sunt îngrijorător de frecvente, se plâng șoferii, iar urmările sunt de multe ori nefaste.

„Chiar zilele trecute, venind de la Poșta Câlnău, a fost un accident rutier foarte urât, la ieșirea din Buzău, cu șapte mașini implicate. Au fost doar răniți, dar sunt mule accidente mortale. Se moare mult pe șoseaua asta din cauza neatenției, în primul rând”, ne mărturisește un șofer profesionist din municipiul Buzău.

Anual, pe drumul european E85 au loc zeci de accidente de circulaţie soldate cu pagube materiale, persoane rănite grav sau persoane decedate. Numai în 2023, pe tronsonul de 85 de kilometri aflat pe teritoriul județului Buzău au fost înregistrate 12 evenimente rutiere grave soldate cu decesul a cinci persoane și rănirea gravă a nouă persoane.

Potrivit poliţiştilor buzoieni, coliziunile mortale apar mai ales atunci când un autovehicul intră pe constrasens pentru a efectua manevra de depăşire. Multe victime cad însă și din rândul pietonilor neatenți, surprinși mergând pe partea carosabilă sau în timp ce traversează prin lol nepermis.

„Principalele cauze generatoare de accidente rutiere au fost indisciplina pietonală, care se manifestă sub forma traversărilor neregulamentare ale pietonilor și prezența neregulamentară a acestora pe partea carosabilă, viteza neadaptată la condițiile de drum și, depășirile neregulamentare”, precizează Anda Stancu, de la Poliția Rutieră Buzău.

În ultimul deceniu, Poliția Rutieră a județului Buzău a intervenit la peste 900 de accidente de circulaţie, soldate cu 272 de morţi. Șirul de cruci ridicate pe marginea șoselei, de o parte și de cealaltă, stau mărturie acestui masacru greu de oprit.

„Pe drumul național 2, DN2 E85, sectorul aflat în administrarea secției de drumuri naționale Buzău, colegii noștri au numărat nu mai puțin de 199 de monumente funerare ridicate de rude, de apropiați, în memoria celor dispăruți în accidente rutiere”, precizează Mirela Copariu, purtător de cuvânt al Direcției de Drumuri și Poduri (DRDP) Buzău.

Autoritățile caută soluții pentru salvarea de vieți, iar montarea parapetelor separatoare de sens se numără printre ele. Obiectivul pare însă de neatins, probabil și din cauza costurilor uriașe.

Un parapet din beton, de șase metri lungime, costă 2.200 de lei fără TVA iar montarea acestora pe un kilometru necesită o investiție de minimum 360.000 de lei.

„Separatoarele de beton, acolo unde sunt puse, sunt foarte bune, extraordinar de bune pentru că îi ordonează pe șoferi. Așa, cu parapeții ăia, n-ai cum să te duci nici pe stânga, nici să faci triplare. Ar trebui puși peste tot”, este convingerea unui șofer dâmbovițean aflat în tranzit pe șoseaua europeană.

Drumul național DN2 este mereu aglomerat, deoarece e singura arteră ce leagă nordul Moldovei de capitală. Face parte din coridorul E85, care în România intră pe la Siret, trece prin Suceava, Roman, Bacău, Focşani, Râmnicu Sărat, Buzău, Urziceni, Bucureşti, și iese prin Giurgiu.

Informaţiile publicate pe site-ul stiridebuzau.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislația aplicabilă, doar în limita a 150 de caractere, cu citarea sursei.