Când se va circula pe noul pod de la Vadu Pașii? Etapa cea mai complexă a lucrării, în derulare!

Șantierul podului de la Vadu Pașii a intrat de luna trecută în etapa cea mai complexă a lucrării. Muncitorii au montat primele trei tronsone metalice al podului, spre malul dinspre orașul Buzău iar spre sfârșitul lunii noiembrie sunt anunțate lucrări de montaj la ultimele trei tronsoane, spre Vadu Pașii.

Termenul de finalizare a fost prelungit în această primăvară, din cauza viiturilor puternice din luna mai care au măturat tone de fier beton și a deteriorat mai multe cofraje realizate special pentru turnarea structurii de susținere a podului.

Pentru că lucrările se derulează într-un ritm alert și dacă vremea nu se va înrăutăți, podul ar putea fi dat în folosință până în vara anului viitor. Astfel, noua cale rutieră construită între Buzău și Vadu Pașii va deveni o alternativă la traversarea râului Buzău pentru mașinile de pe ruta București – Moldova.

Operațiunea de ridicare a primelelor trei tabliere, derulată în primă etapă pe porțiunea dispre Municipiul Buzău, se va muta în următoarele săptămânii, pe partea aflată în proximitatea comunei Vadu Pașii.

După fixarea tăblierelor pe toată lungimea podului, executată cu macarale de mare tonaj, urmează ca muncitorii să toarne covorul asfaltic. Cel mai probabil, operațiunile de amenajare a tablierelor, de turnare a căii de rulaj și de asfaltare propriu zisă a podului vor avea loc în primăvara anului viitor.

Lucrarea este executată de un consorțiu ce are în componență, societatea SC Integral SA Buzău, care a angajat forță de muncă din Buzău.Lucrările la noul pod de la Vadu Pașii s-au derulat în mare viteză în ultimele luni, întrucât vremea a fost deosebit de bună și a permis constructorului Integral S.A. să estimeze un termen rapid de finalizare. “Încercăm să depășim toate obstacolele puse de natură și să terminăm la timp construcția. Suntem optimiști dar în același timp și reținuți pentru că oricând vremea îți poate oferi surprize neplăcute. La ultima viitură, apa ne-a luat tone de fier beton adus special pe comandă și de asemenea a trebuit să refacem câteva matrițe care au fost și ele distruse de furia apei.”, ne-a declarat Victor Vasilescu, directorul general al SC Integral SA Buzău.

Primarul  Gheorghe Firon spune că lucrarea fiind una de mare anvergură, pot apărea și anumite riscuri de întârziere însă este optimist în ceea ce privește ternenul de finalizare.“Am aflat că în următoarele săptămâni vor fi montate și ultimele tabliere pe pozții ceea ce este foarte bine pentru termenul de finalizare al lucrării. Este un proiect costisitor și din punct de vedere al efortului uman dar și financiar care nu se poate realiza peste noapte așa cum cred unii oameni neavizați, care își dau cu părerea despre mersul lucrărilor. Suntem conștienți că lucrurile nu sunt chiar atât de simple dar sperăm ca firma de construcții va finaliza rapid acest obiectiv de mare impact pentru comuna noastră.Venim la câteva zile să verificăm ritmul lucrărilor pentru că noi așteptăm rezultatele așa cum ni s-a promis”, ne-a declarat Gheorghe Firon, primarul comunei Vadu Pașii.

Noul pod de la Vadu Pașii este construit cu bani de la Consiliul Județean Buzău și Ministerul Dezvoltării, investiția ridicându-se la peste 26 de milioane de lei.

 

 

Fii Reporter
DISTRIBUIȚI