joi, 22 februarie, 2024

3 greseli ce afecteaza eficienta brandului de angajator

3 greseli ce afecteaza eficienta brandului de angajator

Facebook
Twitter
Email

Brandul de angajator este important in orice departament HR, deoarece reprezinta imaginea de pe piata a companiei si are legatura cu rezultatele obtinute in ceea ce priveste recrutarea si gestionarea talentelor.

Totusi, atunci cand pregatesti o strategie de employer branding, exista sanse mari sa faci greseli. Iata care sunt cele mai frecvente dintre acestea!

1.Nu analizezi ce isi doresc viitori angajati

Te-ai gandit sa-ti formezi un EVP(employer value proposition) cu informatii de la membri echipei? Desi aceasta strategie ar putea functiona, este important sa analizezi si ce face competitia. In acest mod, vei afla cat de asemanator sau diferit este mesajul tau fata de alte firme de pe piata si o sa stii ce li se pare interesant potentialilor candidati. Formand un profil al angajatului ideal, o sa iti dai seama unde se afla, ce ii lipseste si care ii sunt dorintele legate de mediul de lucru. Astfel, sansele de a obtine CV-uri mai bune vor creste si iti vei da seama cum poti pastra talentele care ajung la tine.

2.Ai stabilit o identitate distorsionata

Ai putea avea tendinta de a atrage cat mai multe persoane initial, dar cantitatea nu este egala cu calitatea. Daca te adresezi unei grup mare foarte mare de persoane diferite, ajungi sa renunti complet la cultura companiei. O identitate distorsionata va atrage persoanele nepotrivite, iar motivatia pentru lucru va fi oricum redusa pentru ca toti vor constanta faptul ca aspectele care i-au cucerit au fost prezentate doar de forma.

Transparenta este un element important pentru a gasi pe cineva care se aliniaza cu valorile si principiile personale, iar anumite atribute si caracteristici trebuie prezentate tuturor. De asemenea, este important sa stii ca e contraindicat sa schimbi identitatea companiei odata pe luna sau anual. In schimb, ai nevoie de o strategie pe termen mediu si lung si care sa reprezinte o viziune pe cel putin 5 ani.

3.Te concentrezi doar pe salariu

Candidatii nu cauta doar un loc de munca, ci si un mediu in care sa se simta bine. Acestia isi doresc sa stie ca exista o anumita cultura organizationala, care sa corespunda cu modul lor de gandire. Pe langa asta, multe persoane analizeaza beneficii cum ar fi programul scurt si flexibilitatea sau posibilitatea de a avansa in cariera. Daca nu oferi astfel de detalii sau evidentiezi doar faptul ca ai un salariu atractiv, sunt sanse mici sa atragi atentia candidatilor valorosi. Impartaseste ceea ce se intampla in sediu, iar in etapa de onboarding prezinta noul candidat colegilor si fa-l sa se simta bine. Prima impresie este esentiala pentru a genera motivatie, fiind un element ce are legatura stransa cu ceea ce se petrece ulterior.

De ce este important sa ai un brand de angajator solid?

Multe companii investesc timp in cercetarea si formarea unui brand de angajator, dar nu isi pun in practica strategia datorita unor procese interne sau a altor prioritati ale departamentului de HR. Dupa ce stabilesti EVP-ul, este important sa ai un plan prin care sa duci lucrurile la capat si sa-l transpui in realitate. Intr-o piata a muncii afectata puternic de lipsa de personal, exista o lupta dura pentru atragerea celor mai bune talente.

Tocmai de aceea, brandul de angajator este singurul element care iti permite sa te diferentiezi de competitori si sa iti indeplinesti asteptarile. Daca intampini probleme legate de constructia acestuia, echipa exploratist te va ajuta sa le rezolvi intr-un mod mai simplu.

 

Informaţiile publicate pe site-ul stiridebuzau.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislația aplicabilă, doar în limita a 150 de caractere, cu citarea sursei.